Miley Cyrus-tól Taylor Swift-ig: Hogyan állnak bosszút a popénekesek

Miközben Miley Cyrus visszatér a popszínpadra egy számmal, amely állítólag Liam Hemsworth exéről szól, Ed Power a bosszúdal zenei jelenségét vizsgálja.

Forrás: Getty Images

A bosszú a legjobb étel, ha hangosan tálalják. Legalábbis akkor, ha énekes vagy, aki arra vágyik, hogy benyomást keltsen a slágerlistákon, és újra első osztályú popsztárrá váljon. Úgy tűnik, ez a logika áll Miley Cyrus visszatérő kislemeze, a “Flowers” mögött. A pop egykori enfant terrible-je hároméves hallgatását töri meg a dal január 13-i megjelenésével. Ezen a napon ünnepli 33. születésnapját exe, Liam Hemsworth is, akitől két év házasság után 2020 januárjában vált el.

Véletlen egybeesés? Nem, ha az Instagramon megosztott dalszövegrészlet alapján nem. “Jobban tudom szeretni magam, mint téged” – énekli Cyrus, rekedtes hangja érzelmektől szálkás. De vajon a vágy, hogy megossza a szívfájdalmát, az egyetlen motiváció? Cyrus sosem volt az a művész, aki félmegoldásokal beéri, és alig várja, hogy a 2020-as Plastic Hearts című albumával kivívott elismerésre építhessen. Vajon reméli, hogy egy összetört szívű disztingválási számmal turbózza fel a visszatérését?

Nem ő lenne az első, aki ezt a stratégiát alkalmazza (a kislemezt március 10-én új LP követi, Endless Summer Vacation címmel). Van egy titkos története annak, hogy a popsztárok bosszúdalokat használnak arra, hogy feljebb lendítsék magukat a zene zsíros létráján. Ha kétségeid vannak, szól a logika, tépd darabokra az exedet és nézd, ahogy a közönség rohan, hogy még több dalt követeljen.

Gondoljunk csak a kedvenc popsztárjainkra, majd gondolkodjunk el a legismertebb dalaikon. Taylor Swift? A tavalyi Midnights című korai kapuzárási pánik mesterművéig a legnagyobb slágerei kivétel nélkül azok voltak, amelyekben egykori udvarlóira csapott le. Ilyen például a “We Are Never Ever Getting Back Together”, az a vitulatív bopper, amellyel utolsó nagy világkörüli turnéja során (2018-ban) minden este leengedte a függönyt. Ez volt a vicsorgó tisztelgése az exének, aki az ő elmondása szerint úgy bánt vele, mint egy érzelmi rongybabával – akit fel lehetett venni és félredobni, ha kellett.