Shipmant, aki évtizedekig háziorvosként dolgozott, 1998-ban 15 gyilkosságért ítélték el, de a gyanú szerint 1975 és 1998 között akár 250 embert is megölhetett.

Az életbiztosító cég semmi kifogásolni valót nem talált a sorozatgyilkos Harold Shipman reklámban való szerepeltetése miatt, miután más iparági vezetők „több mint megvetendőnek” minősítették azt. A leicesteri székhelyű biztosító azt mondta, hogy „megállásra és gondolkodásra akarja késztetni az embereket”.
A DeadHappy a képet a szolgáltatásai népszerűsítésére használta, a szlogennel: „Életbiztosítás. Mert sosem tudhatod, ki lehet az orvosod”.

A reklámszabályozási hatóság (ASA) felügyeleti szerve közölte, hogy több mint 50, a reklámmal kapcsolatos panaszt vizsgál. Az ASA képviselője elmondta, hogy tudomásul vette a hirdetéssel kapcsolatban felmerült komoly aggályokat, és jelenleg vizsgálják a panaszokat, hogy megállapítsák, van-e ok további lépésekre”.
Kathryn Knowles, a Cura Financial Services alapítója tweetelt: „Tudd meg, hogy sokan közülünk a biztosítási szakmában ezt több mint megvetendőnek tartják”.
Vezető biztosítási tanácsadók az egész Egyesült Királyságban elítélték a reklámkampányt. Mások „sokkolónak” és „abszolút megdöbbentőnek” nevezték.
A cég alapítója, Andy Knott közleményében így fogalmazott: „DeadHappy a nevünk, és a szlogenünk a ‘Life insurance to die for’ (életbiztosítás, amiért meg kell halni), így tisztában vagyunk a márkánk provokatív és egyesek számára nagyon is sokkoló jellegével.
„De a provokativitás nem azonos a sértősséggel, és természetesen soha nem áll szándékunkban megbántani vagy felzaklatni az embereket. Az a szándékunk, hogy az embereket megállásra és gondolkodásra késztessük. Ha azonban Önt személyesen megrázta ez a reklám, őszintén elnézést kérünk.”
Shipmant 2000 januárjában bűnösnek találták a gondozása alatt álló 15 beteg meggyilkolásában, és tényleges életfogytiglani börtönbüntetésre ítélték. Holtan találták a cellájában a wakefieldi börtönben, ahol felakasztotta magát 2004-ben.