Átalakul a Twitter bevételi modellje: kevesebb hirdetés, reklámmentes előfizetés

Hamarosan lehetőség lesz a hirdetések nélküli twitterezésre. Ezt Elon Musk a Twitter tulajdonosa jelentette be. Ehhez azonban a közösségi médium felhasználóinak drágább előfizetést kell kötniük.

Elon Musk a Twitter tulajdonosa
Elon Musk

„A hirdetések túl gyakoriak a Twitteren, és túl nagyok. Mindkettővel kapcsolatban lépéseket teszek az elkövetkező hetekben” – tweetelte Musk szombaton. És azok számára, akik ezt választják, „lesz egy magasabb árú előfizetés, amely nulla hirdetést tesz lehetővé” – tette hozzá. Hogy az új előfizetés havonta mennyibe fog kerülni, még nem ismert.

Ha Musk végrehajtja a változtatásokat, az a Twitter bevételi modelljének radikális megfordulását jelenti. A vállalat korábban főként a reklámbevételekre támaszkodott, amíg tavaly december közepén be nem indította fizetős előfizetési szolgáltatását. Az emberek a szolgáltatásért cserébe megkapják az áhított kék ellenőrző pipát. Ez az úgynevezett Twitter Blue jelenleg még nem érhető el mindenhol, de többek között az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban már elérhető.

Musk, a milliárdos és egyben az autógyártó Tesla és a SpaceX űrvállalat vezetője októberben vette át a Twittert. Nem sokkal később átszervezte a vállalatot, és a személyzet mintegy felét elbocsátotta. A tömeges elbocsátások miatt aggályok merültek fel, hogy a vállalatnak nem maradt elég alkalmazottja a posztok tartalmának moderálására. A rasszista és gyűlöletkeltő tweetek száma megnőtt, ami elriaszt néhány nagy hirdetőt.